Diet Kegemaran selama 7 hari

Penurunan berat badan yang berkesan dan cepat menarik minat kanak-kanak perempuan pada malam sebelum acara besar. Itulah sebabnya wanita muda mencari diet selama 3-5 hari, akibatnya, mereka fokus pada diet Kegemaran, direka untuk seminggu, tetapi berjanji untuk menurunkan berat badan hingga 10 kg. Diet kegemaran selama 7 hari adalah koleksi mono-diet - sukar untuk menahannya, tetapi mungkin. Benar, sebelum memilih, anda harus berunding dengan doktor anda jika anda mempunyai penyakit saluran pencernaan.

makanan diet kegemaran

Anehnya, tidak seorang pun pakar pemakanan akan menasihati seorang gadis untuk mematuhi menu yang dibentangkan di bawah untuk diet Tercinta. Pertama, sukar untuk bertolak ansur dengan badan - anda boleh menurunkan berat badan dan tidak kehilangan satu kilogram tambahan. Kedua, sukar bagi gadis itu sendiri untuk menahannya - dia boleh lapar jika sebelum itu diet menurunkan berat badan terdiri daripada sejumlah besar tepung dan lemak. Ketiga, penurunan berat badan yang cepat, yang dijamin oleh diet, berbahaya kepada tubuh - terdapat risiko yang tinggi untuk memburukkan lagi penyakit kronik. Tetapi walaupun diberi amaran, diet kegemaran selama tujuh hari sangat popular. kenapa? Gadis tertarik dengan kesederhanaan diet, serta hasil yang cepat dan berkesan.

Apa itu Kekasih?

Seperti yang telah diterangkan di atas, Kekasih adalah koleksi mono-diet. Malah, gadis-gadis itu tidak perlu menghabiskan banyak masa memasak, kerana terdapat diet yang mudah dan agak sedikit. Diet yang direka untuk penurunan berat badan dalam masa seminggu memungkinkan untuk menurunkan sehingga 10 pound tambahan - manakala jumlah awal lebihan, mengikut petunjuk perubatan, mungkin tidak melebihi 20 kg.

Penerangan mengenai diet tercinta dibentangkan dalam senarai berikut:

  • 1 hari - minum;
  • 2 hari - sayur-sayuran;
  • 3 hari - minum;
  • 4 hari - buah;
  • Hari 5 - protein;
  • Hari 6 - minum;
  • Hari 7 - keluar yang seimbang (ia diikuti untuk 4-5 hari seterusnya).

Ternyata diet tercinta menggabungkan bukan sahaja pelbagai mono-diet, tetapi juga menggantikannya dengan hari puasa yang pelik. Memandangkan untuk satu "memunggah" sedemikian anda boleh kehilangan sehingga 3 kg berat badan berlebihan, kita boleh menganggap bahawa diet mingguan yang dipertimbangkan adalah benar-benar berkesan. Jika anda ingin mencapai hasil yang paling positif untuk minggu pemakanan yang dibentangkan, ikuti semua peraturan dan cadangan pakar pemakanan.

Cadangan untuk penyediaan dan pematuhan

Gambar sebelum dan selepas menurunkan berat badan pada diet Tercinta sangat mengagumkan dengan perbezaan fizikal mereka yang sedang menurunkan berat badan. Tetapi hasilnya tidak dapat dicapai jika anda melanggar peraturan dan tidak menggunakan cadangan pakar.

Nasihat sedemikian termasuk:

  • Untuk bermula, hubungi pakar pemakanan untuk mengetahui sebab berat badan anda sentiasa bertambah. Mungkin sebabnya terletak pada kehadiran penyakit, maka walaupun diet yang berkesan Kegemaran tidak akan membantu dalam menyelesaikan masalah.
  • 2-3 hari sebelum permulaan penurunan berat badan, disyorkan untuk meninggalkan sepenuhnya produk bakeri - ini akan membersihkan badan, dan penurunan berat badan akan menjadi lebih berkesan.
  • Pastikan anda minum sekurang-kurangnya satu liter air bersih setiap hari, walaupun hari ini adalah hari minum.
  • Pada masa menurunkan berat badan, adalah penting untuk mengecualikan acara besar, perayaan dan cuti, situasi yang tertekan. Pakar pemakanan dinasihatkan untuk pergi bercuti dan kekal dalam keadaan santai sepanjang minggu.
  • Sepanjang minggu, pastikan anda minum kompleks vitamin - ia boleh menjadi ubat khas yang bertujuan untuk digunakan semasa diet, serta hanya untuk menguatkan imuniti.
  • Semasa tempoh penurunan berat badan, sembelit mungkin berlaku - rawatan mereka dijalankan dengan mengambil 2-3 sudu besar dedak. Pada masa akan datang, selepas masalah itu telah dihapuskan, adalah disyorkan untuk menggunakan satu sudu produk longgar dan sihat setiap pagi pada waktu pagi.
  • Diet diulang tidak lebih daripada 1 kali setahun - ini adalah masa dan kekerapan optimum untuk pemunggahan lengkap badan (pembersihan daripada toksin dan toksin, mengurangkan tahap kolesterol).

Sekiranya semasa diet Tercinta terdapat indisposisi, dalam bentuk pening atau loya, maka penurunan berat badan dihentikan dengan memasukkan sup ayam rendah lemak dengan kepingan kecil daging ke dalam diet. Sekiranya tiada keputusan positif, anda harus berjumpa doktor.

Kontraindikasi Diet

Oleh kerana diet tercinta sangat ketat dan tidak disyorkan oleh pakar - diet boleh mencetuskan dysbacteriosis dan perkembangan penyakit lain - ia mempunyai beberapa kontraindikasi yang mesti diambil kira.

Kontraindikasi termasuk:

  • penyakit saluran gastrousus - gastritis, kolitis, ulser dan patologi lain;
  • penyakit jantung;
  • patologi buah pinggang dan hati;
  • gangguan makan psikologi dan fizikal - kita bercakap tentang kehadiran anoreksia, bulimia dan penyakit lain;
  • Semasa mengandung dan menyusu.

Sebelum menurunkan berat badan pada diet Tercinta, disyorkan untuk menjalani pemeriksaan lengkap untuk mengecualikan perkembangan penyakit yang berkaitan dengan senarai kontraindikasi. Ini akan menyelamatkan seseorang daripada pelbagai masalah dan kemerosotan kesihatan yang serius.

Pendapat pakar

Pakar Diet:

Diet "Kekasih", walaupun namanya puitis, hanyalah kompleks diet mono dengan penekanan pada sebarang jenis nutrien. Pertama sekali, perhatian diberikan kepada pematuhan rejimen minum, kepada penggunaan karbohidrat perlahan dan serat sayuran oleh badan, dan hanya satu hari dikhaskan untuk meningkatkan pemakanan protein. Pendekatan ini mungkin dianggap "berpihak" oleh sesetengah pihak, tetapi ia sebenarnya tidak begitu berisiko. Lagipun, perubahan dalam diet sangat singkat, dan kemudian ia dihapuskan dan diberi pampasan pada hari-hari berikutnya. Sememangnya, sebelum memulakan diet dan sepanjang itu, adalah wajar untuk mengurangkan pengambilan garam kepada 5 g sehari atau lebih kurang, terutamanya dalam kes penyakit kardiovaskular dan berat badan berlebihan.

Produk yang Diluluskan

Diet kegemaran tidak sukar untuk penyusunan diri diet - menu terperinci untuk setiap hari dalam seminggu akan dibentangkan di bawah. Sesetengah gadis menggunakan resipi yang agak tradisional untuk memasak hidangan dari makanan yang dibenarkan dalam diet. Apa yang dibenarkan dalam diet Darling? Anda perlu melihat lebih dekat setiap hari.

Jadi, senarai produk yang dibenarkan termasuk:

  • Hari minum melibatkan hanya minum sepanjang hari. Kami tidak bercakap tentang minuman beralkohol, tetapi mengenai produk susu yang ditapai, jus segar dari sayuran tanpa gula tambahan, teh hijau, hitam dan herba, sup ayam, air mineral tanpa gas. Anda boleh minum dalam kuantiti tanpa had, tetapi membantu mengurangkan perut - tidak lebih daripada 1 gelas sejam.
  • Di kedai sayur, hanya sayur-sayuran yang dimakan - direbus, dikukus, direbus, segar. Kentang dan tanaman akar dengan kandungan kanji yang tinggi adalah dilarang. Adalah disyorkan untuk mengambil kubis putih dalam kuantiti yang banyak - ia adalah pembakar lemak semula jadi. Salad dan makanan yang dimasak boleh dihidangkan dengan yogurt tanpa lemak semulajadi, jus lemon atau kicap. Minyak zaitun juga dibenarkan, tetapi tidak lebih daripada 2 sudu besar setiap hari.
  • Diet protein adalah "cuti perut. "Telur, dada ayam rebus, ikan bakar atau rebus, udang rebus, yogurt asli dan keju kotej dibenarkan di sini. Makanan tidak boleh disalahgunakan - disyorkan untuk membahagikan makanan yang telah dimasak kepada 5 bahagian kecil. Ia adalah perlu untuk meninggalkan latihan pada hari ini, kerana risiko kelaparan meningkat dan hampir mustahil untuk mengatasinya tanpa makan berlebihan.
  • Hari buah - semuanya lebih mudah di sini - mana-mana buah tidak lebih daripada 3 kg. Spesies terlarang yang mengandungi banyak gula - pisang, anggur, mangga, kesemak dan lain-lain.

Daripada produk yang dibenarkan, anda boleh menyusun diet anda secara bebas untuk hari itu. Bagi mereka yang merasa sukar, menu anggaran untuk minggu itu ditawarkan.

Contoh menu diet Kegemaran untuk minggu ini

Sarapan pagi makan malam minum petang makan malam
hari minum Segelas kefir, ia dibenarkan minum segelas teh hijau tanpa gula Segelas air rebusan ayam suam Segelas keju kotej tanpa lemak semulajadi Segelas susu
hari sayur Tomato dalam jumlah 2-3 keping Salad sayuran kubis putih, herba dan timun, anda boleh musim dengan minyak zaitun dalam kuantiti yang kecil 2-3 timun Salad sayuran dengan tambahan timun, herba dan lada manis, ia dibenarkan untuk taburkan dengan jus lemon atau kicap
hari minum Segelas milkshake dan segelas teh herba tanpa gula Segelas air rebusan ayam, dibancuh tanpa garam Segelas kefir tanpa lemak Segelas susu
hari buah-buahan Oren tidak lebih daripada 2-3 keping Salad buah dengan tambahan kiwi, oren dan epal, anda boleh taburkan dengan jus lemon - anda mendapat gabungan rasa yang menarik Satu epal dan pir Satu limau gedang, jika lapar, pada waktu malam dibenarkan makan sebiji epal atau sebiji oren
hari protein 2 telur atau sekeping ikan rebus (tidak lebih daripada 200 gram), segelas teh hijau tanpa gula Sekeping dada ayam rebus (tidak lebih daripada 200 gram) 100 gram keju kotej 100 gram keju keras rendah lemak
hari minum Segelas kefir dan teh tanpa gula Air rebusan ayam tidak lebih daripada 1 cawan Segelas milkshake Segelas susu
Output Seimbang 2 telur rebus, teh tanpa gula, untuk sarapan kedua apa-apa buah yang dibenarkan dalam diet Sup tanpa daging dengan penambahan soba atau nasi, sayur-sayuran dibenarkan dengan pengecualian kentang buah yang dibenarkan Salad sayuran dengan sayur-sayuran yang dibenarkan dan perasakan dengan minyak sayuran

Menu keluar seimbang disyorkan untuk diulang dalam tempoh 4-5 hari akan datang - dengan cara ini anda boleh menstabilkan berat baru dan tidak takut untuk menambah semula. Untuk keluar, menu boleh diubah sedikit mengikut produk yang disyorkan.

Artikel itu menyampaikan diet Kegemaran selama 7 hari, yang memberikan hasil yang positif dalam menurunkan berat badan, yang disahkan oleh ulasan dan keputusan mereka yang telah menurunkan berat badan. Dengan pematuhan yang ketat, anda boleh kehilangan sehingga 10 kg, sementara ada yang boleh berbangga dengan penunjuk 15 kg, tetapi dengan mengambil kira keluar jangka panjang, yang berlangsung sekurang-kurangnya seminggu (ternyata 2 minggu diet).

Mereka yang telah menurunkan berat badan juga ambil perhatian bahawa, jika peraturan diikuti dan diet hari yang seimbang diikuti dengan ketat, berat badan tidak bertambah lagi - kebanyakannya menyimpannya selama beberapa tahun. Ia hanya penting untuk tidak menggunakan diet dengan kehadiran kontraindikasi - jika tidak, pemburukan penyakit dan penambahan berat badan adalah penuh, disebabkan oleh keluar yang tidak betul dari diet.

Ulasan

  • Ulasan pertama, wanita, 29 tahun: "Diet kegemaran adalah perkara yang serius. Jika anda menolak diri anda dengan tanduk, anda boleh membuang 7 kg dalam seminggu. Ini adalah diet yang sedemikian apabila selepas cuti Tahun Baru anda menjalaninya. sisik, dan ada kuda nil. ballerina. Perkara utama ialah anda tidak boleh menggunakannya lebih daripada beberapa kali setahun. Dan anda tidak boleh melakukannya dengan gastritis, kerana anda perlu berada di atas air setiap satu. hari. Saya telah menyimpannya dalam fikiran selama tiga tahun. Selepas minuman Tahun Baru, saya menggunakannya sebelum musim luruh. "
  • Ulasan kedua, seorang wanita, 38 tahun: "Saya menggunakan sistem ini dua kali setahun, tetapi sebenarnya ia kelihatan seperti ia hanya boleh dilakukan sekali. Anda tidak sepatutnya memulakannya pada musim bunga, dan semua orang mempunyai beriberi. Tetapi dalam musim panas dan musim sejuk, itu sahaja. Lebih baik bercuti saya tidak rasa ingin makan dalam keadaan panas, dan selain menjadi sawo matang, anda juga mendapat pinggang. Dan buah-buahan secara pukal. Untuk hidangan pertama, ia mengambil 5 kg . Untuk yang kedua, 4. Antara kursus, 1 - 2 telah diperolehi. Selepas 7 hari ini, saya tidak begitu mahu tepung. Anda faham bahawa hanya makanan biasa sudah menjadi kegembiraan. "
  • Ulasan ketiga, seorang wanita, 55 tahun: "Saya tidak percaya bahawa anda boleh kehilangan 6 kg dengan begitu cepat. Selama seminggu diet, 4 kg telah hilang, dan apabila saya sudah beralih kepada makanan biasa, 2 pergi selepas minggu kedua. Setahun sekali, diet ini banyak mengubah angka. Dia bercerai susu dari lemak dan manis. Saya sedar sendiri bahawa anda boleh lakukan tanpa roti dan gula-gula. Teh kini hanya tanpa gula. Selama setahun saya menghabiskan masa seminggu dengan kekasih saya, tetapi mengubah tabiat makan saya selain ini, dan kini, 16 kg telah hilang. "